Måndag..

Hej

Idag har jag vart/är hos min moster vi har lagat mat,vart och handlat osv. nu till kvällen blev det taco i barkis som ni sett på bild innan måste provas så skriver ner receptet.

behöver:

barkis
400 g köttfärs
tacokrydda
Majs 
2 msk Chilisås
2-3 dl vispgrädde 

Skär ut som ett avlångt lock uppe på barkisen och gröp ur den, (locket går att använda som roste bröd.) stek färsen med kryddan och fyll barkisen, vispa chili och grädde blanda ssedan i allt sammans med köttfärsen. skiva tomat och lägg ovanpå, sedan ost och som extra krydda strö över lite oregano. in i ugnen ca 10 min tills det får en gyllen brun färg. KLART  


Filmer som bör ses är dessa, Grymt bra filmer för att vara svenskt:)

      

En annan bra film som måste ses är denna sjukt rolig:) 




Var ett kort inlägg men skriver mer imorgon har inte min kamera tillgänglig, måste kila nu börjar idol :)

Ha det bra allihop puss kram Emilie


Kommentarer
Postat av: Evelina

saknar dig!

2009-09-29 @ 19:12:45
URL: http://gustafssonevelina.blogg.se/
Postat av: Evelina

förlåt gummsi nu är jag trött igen! men börjar inte innan 11 i morgon bitti så om du kan och vill så är jag inne kl 9.30 (18.30 din tid) ha en underbar och fin dag! tänker på dig! pusspuss

2009-10-01 @ 09:19:47
URL: http://gustafssonevelina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0