söndag kväll..

Hej allihopa

Nu är de söndag kväll och helgen har redan paserat förbi, nu väntar veckan och ännu flera dagar :) För mig är alla dagar likadana men måste säga att de känns när de är helg blir lite mysigare.

idag har patriks farmor, faster och kusin vart här på lite fika



dem var här ganska länge så har inte hunnit med så mycket mer i dag, va och handla en snabbis till dagens kvällsmat som blev taco paj. Den är riktigt god så skriver upp receptet.

paj dej:

4dl mjöl
200 g smör
1/2 dl vatten

Blanda i hop till en fast deg, kråda väl så det inte finns smörklumpar.
pressa sedan ut i en form så att det täcker botten och upp på kanterna.

Fyllning:

4 dl cream freich
1 dl majonäs
3 stora tomater
5-8 fefferonie
800 gram köttfärs
1,5 påsar tacokrydda

stek köttfärsen med tacokryddan, blanda sedan cream freich och majonäs, häll i dem hackade grönsakerna.
häll köttfärsen i formen och avsluta med fyllningen uppe på. ställ in i ugnen tills det får en gyllern brun färg.
225 grader.





nu sitter jag och är propp mätt och har precis kollat på ensam mamma söker, så nu är tv:n upp tagen av fifa killarna hehe förstår inte vad som är så kul, dem är som små killar sitter och skricker som galningar haha


Stina och pelle så fina :)



och här är deras föredetta ägare :) lika söta dem hehe saknar!!



Nu blir det att gå och fixa i ordning sig till kvällen, hoppas inte jag sover lika länge i morgon av tabletten :)
är det någon som kan säga hur man lägger upp youtube klipp på bloggen.?!

En gammal bild på mig med brunt hår, blixten har dock träffat lite fel.




Godnatt allihop hörs i morgon & Usa ha en underbar dag!

Pussar och kramar till er alla från Emilie


Kommentarer
Postat av: Evelina

åh vad jag saknar pelle och stina! en vacker dag så får vi skaffa oss två andra söta underbara bilar!:)

haha ja dom kommer nog stanna i det stadiet, när dom är 70 år så kommer dom nog fortfarande spela fifa!



hoppas du sover gott nu gummsi, är uppe så länge jag orkar! pusspuss

2009-09-28 @ 07:40:46
URL: http://gustafssonevelina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0